displaying posts 1 to 16 of 16

Author Subject: Exhaust Woe
mellowr1

Senior User

Location: Maidstone

Registered: 12 Jun 2012

Posts: 995

Status: Offline

Post #1
Just been out to pug up the small hole in my rear silencer to find where the pipe enters the rear silencer has a huge gap right around the bottomNo

So just phoned scorpion to buy one of their rear silencers to be told they dont do them anymoreSad

So, i am now seeking you guys recommendations for a replacement silencer,where to buy,ie online or dealerDunno
I dont want anything too noisy,i liked the standard silencer rasp but i think i can get a stainless silencer for less than the cost of a standard pug box which now has a s**te round tailpipe Dunno

I need this quite quickly so appreciate any advice cheersThumbs up
Posted 17th Jun 2013 at 17:23
welshpug!

Capt Pedantic

Location: Bigend, Wales.

Registered: 27 Mar 2007

Posts: 25,822

Status: Offline

Post #2
a stainless item for less than the cost of a standard one wont be great quality, you can always attach a shiny thing to the current standard o.e replacement rear silencer.

________________________________________

need a part number? get on here - http://public.servicebox.peugeot.com

Bring on the Trumpets.

Posted 17th Jun 2013 at 18:09
mellowr1

Senior User

Location: Maidstone

Registered: 12 Jun 2012

Posts: 995

Status: Offline

Post #3
standard silencer is £221. Im finding stainless scorpion rear silencer for between £197-£220Unsure
What is the average price of longlife/magnex/powerflow rear silencers? anyone?Dunno
Posted 17th Jun 2013 at 18:32
welshpug!

Capt Pedantic

Location: Bigend, Wales.

Registered: 27 Mar 2007

Posts: 25,822

Status: Offline

Post #4
damn, they're £203 on servicebox inc vat, use a different dealer Thumbs up

________________________________________

need a part number? get on here - http://public.servicebox.peugeot.com

Bring on the Trumpets.

Posted 17th Jun 2013 at 18:48
mellowr1

Senior User

Location: Maidstone

Registered: 12 Jun 2012

Posts: 995

Status: Offline

Post #5
so whats the average price of all the forum members who have stainlessUnsure Dunno
Posted 17th Jun 2013 at 18:57
coskev

Seasoned Pro

Location: Oswestry

Registered: 01 Nov 2009

Posts: 3,132

Status: Offline

Post #6
There was a Scorpion cat back on E-bay for £75 couple days agoWink

Second hand systems go for between £100-200,brand new for a Bluflame/Torque Technique your looking at the best part of £400Smile

________________________________________

Red GTB1756 powered Fabia VRS daily driver,LBSC Gti6 eater........

Mac1 ZR R1 kit car build in progress.
Posted 17th Jun 2013 at 21:06
buzzbrightyear

Seasoned Pro

Location: hiding all receipts for car

Registered: 09 Jul 2008

Posts: 11,894

Status: Offline

Post #7
my next-door neighbour worships exhaust pipes, he's a Catholic converter.

________________________________________

andrew315rawson@live.co.uk
Moonstone phase 7 gti6
My Project thread: http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=119992&page=1
Posted 17th Jun 2013 at 21:13
mellowr1

Senior User

Location: Maidstone

Registered: 12 Jun 2012

Posts: 995

Status: Offline

Post #8
thats one of your better ones mateUnsure
Posted 17th Jun 2013 at 22:11
aaron6

Seasoned Pro

Location: On the sofa in maidstone

Registered: 16 May 2006

Posts: 5,840

Status: Offline

Post #9
Mick... just buy a 2nd hand magnex or something. Its cheap enough and they are a good reliable pipe.

Oh yeah, nearly forgot. .. -1. LOL

________________________________________

See the sheer power and might of the lesser known burrowing owl.



Posted 18th Jun 2013 at 10:12
welshpug!

Capt Pedantic

Location: Bigend, Wales.

Registered: 27 Mar 2007

Posts: 25,822

Status: Offline

Post #10
aaron6 wrote:
Mick... just buy a 2nd hand magnex or something. Its cheap enough and they are a good reliable pipe.


yeah massively reliable, they blow baffles out for fun and crack on the welds, hangers fall off, too loud, etc.

brilliant Thumbs up

________________________________________

need a part number? get on here - http://public.servicebox.peugeot.com

Bring on the Trumpets.

Posted 18th Jun 2013 at 12:25
mellowr1

Senior User

Location: Maidstone

Registered: 12 Jun 2012

Posts: 995

Status: Offline

Post #11
Well,All The Places I Emailed Have Replied They Dont Actually Have Scorpion Silencer As Listed So Im Gonna Order Pug One When I Get Home.magnex Too Loud For Me daaaaaronSmile Daaaaaron
Posted 18th Jun 2013 at 12:31
aaron6

Seasoned Pro

Location: On the sofa in maidstone

Registered: 16 May 2006

Posts: 5,840

Status: Offline

Post #12
welshpug! wrote:
aaron6 wrote:
Mick... just buy a 2nd hand magnex or something. Its cheap enough and they are a good reliable pipe.


yeah massively reliable, they blow baffles out for fun and crack on the welds, hangers fall off, too loud, etc.

brilliant Thumbs up
LOL Sounds like mines the only good one then... Smile

Too loud mick... I thought you were deaf...

________________________________________

See the sheer power and might of the lesser known burrowing owl.



Posted 18th Jun 2013 at 15:08
mellowr1

Senior User

Location: Maidstone

Registered: 12 Jun 2012

Posts: 995

Status: Offline

Post #13
Pardon?Dunno
Posted 18th Jun 2013 at 15:26
mellowr1

Senior User

Location: Maidstone

Registered: 12 Jun 2012

Posts: 995

Status: Offline

Post #14
Picked this up todayThumbs up

mellowr1 has attached the following image:

Posted 19th Jun 2013 at 16:13
Pug bazza

Regular

Location: London

Registered: 04 Apr 2013

Posts: 195

Status: Offline

Post #15
Lol, buzz u make me laugh (catholic converter£
Posted 20th Jun 2013 at 20:13
Puggie

Regular

Location: north east

Registered: 02 Nov 2012

Posts: 148

Status: Offline

Post #16
welshpug! wrote:
aaron6 wrote:
Mick... just buy a 2nd hand magnex or something. Its cheap enough and they are a good reliable pipe.


yeah massively reliable, they blow baffles out for fun and crack on the welds, hangers fall off, too loud, etc.

brilliant Thumbs up



This I've just binned a full magnex noisy nasty thing that's fell to bits LOL



Posted 22nd Jun 2013 at 17:32

All times are GMT. The time is now 01:59

The Peugeot GTi-6 & Rallye Owners Club - ©2024 all rights reserved.

Please Note: The views and opinions found herein are those of individuals, and not of The Peugeot 306 GTi-6 & Rallye Owners Club or any individuals involved.
No responsibility is taken or assumed for any comments or statements made on, or in relation to, this website. Please see our updated privacy policy.